Czterodrzwiowy Mercedes-AMG GT jako hybryda od 2019 r.

Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie, który odbędzie się w dniach od 08 do 18 marca, zadebiutuje produkcyjna wersja czterodrzwiowego Mercedesa-AMG GT.

Pojazd w ostatnim czasie był poddawany intensywnym testom drogowym. Nowy GT będzie początkowo dostępny ze spalinową, podwójnie doładowaną jednostką V8, która dostarcza ponad 600 KM, jednak począwszy od 2019 r. w salonach pojawią się odmiany hybrydowe. Według informacji brytyjskiego Autocar, najmocniejsza z nich zapewni ponad 800 KM i zasięg na napędzie elektrycznym wynoszący ok. 50 km.

Zelektryfikowany Mercedes AMG-GT będzie dostępny z trzema różnymi zespołami baterii i wariantami mocy. Odmiana podstawowa dostarczy 680 km (671 bhp) i zasięg 31 km, natomiast wersja w środku gamy modelowej – 748 KM (738 bhp) i elektryczny zasięg na poziomie 40 km. Podobne rozwiązanie zostanie zastosowane następcach modelu GT Coupé oraz Roadster.

Spalinowym sercem wariantów hybrydowych pozostanie czterolitrowa jednostka V8 umieszczona wzdłużnie z przodu pojazdu. Silnik elektryczny będzie zainstalowany na tylnej osi. Samochód zostanie wyposażony w „ekstremalnie lekkie” baterie, opracowane we współpracy z brytyjską filią Mercedesa-AMG – High Performance Powertrains.

Niemiecki producent zintensyfikował prace nad elektromobilnością wraz z planowanym rozpoczęcie startów w Formule E od sezonu 2019/2020.

Czterodrzwiowy Mercedes-AMG GT zastąpi na rynku model CLS 63 i będzie walczył o klientów z Porsche Panamera. Sprzedaż samochodu rozpocznie się we wrześniu bieżącego roku.

autocar.co.uk, materiały własne