UDOSTĘPNIJ

Jedno z największych, prywatnych przedsiębiorstw transportu publicznego w Luksemburgu, firma Sales-Lentz, zamówiła kolejne autobusy marki Solaris. Tym razem, przewoźnik z siedzibą w Bascharage, mieście położonym w południowo-zachodniej części kraju, podpisał umowę na dostawę pięciu autobusów elektrycznych.

Solaris rozpoczął współpracę z Sales-Lentz w ubiegłym roku, dostarczając wówczas swój pierwszy pojazd do Luksemburga. Po autobusie napędzanym tradycyjnym silnikiem spalinowym, nadszedł czas na pojazdy zeroemisyjne. Zgodnie z umową w marcu 2019 zostaną dostarczone dwa autobusy dwunastometrowe, a w czerwcu kolejne trzy autobusy przegubowe o długości 18 metrów.

Przegubowe autobusy elektryczne zamówione przez Sales-Lentz napędzane będą centralnym silnikiem trakcyjnym o mocy 240 kW. Jako magazyn energii posłużą baterie typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. Pojazdy będzie można ładować zarówno poprzez złącze plug-in, jak i przez zamontowany na dachu pantograf. Charakterystyczną cechą zamówionych autobusów stanowią drzwi wejściowe w układzie 2+2+2+0, dzięki czemu producent wygospodarował miejsca siedzące dla 43 pasażerów, z czego 16 dostępnych jest z niskiej podłogi.

Dwunastometrowe, zeroemisyjne Solarisy, które pojadą do Luksemburga napędzane będą z kolei za pośrednictwem portalowej osi napędowej ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 2×125 kW. Podobnie jak w przypadku pojazdów przegubowych, za magazynowanie energii mają odpowiadać baterie typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. Również podobne rozwiązanie jak w wariancie przegubowym dotyczy ładowania pojazdów, które odbywać się będzie przy pomocy złącza plug-in oraz pantografu. Dzięki układowi drzwi 2+2+0, pojedynczy autobus zapewni podróż na miejscach siedzących dla 38 pasażerów.

Solarisy Urbino electric, które będą wozić pasażerów w Bascharage, wyposażone zostaną w klimatyzację, rozbudowany system informacji pasażerskiej, system monitoringu wizyjnego, energooszczędne oświetlenie wykorzystujące technologię LED oraz siedzenia pasażerów wyposażone w indywidualne pasy bezpieczeństwa.

Solaris coraz mocniej zaznacza swoją obecność w Luksemburgu. W marcu 2017 roku polski Solaris Urbino 12 electric z powodzeniem przeszedł testy przewoźnika na dwóch liniach miasta Bascharage. Miasto testuje obecnie także przegubowego Urbino 18 electric oraz jego dwunastometrowy odpowiednik – Solaris Urbino 12 electric.

 

solarisbus.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA