Nissan liderem sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce

W 2017 r. Nissan zarejestrował w Polsce 15 636 pojazdów (wzrost o 8,9% r/r) oraz zdobył pozycję lidera w segmentach samochodów całkowicie elektrycznych (270 sztuk, wzrost o 611% r/r) oraz crossoverów (12 148 sztuk, wzrost o 11,1% r/r).

Szczególnie wart podkreślenia jest ponad 6-krotny wzrost sprzedaży odnotowany przez markę w zakresie pojazdów zeromisyjnych, znacznie przekraczający rynkową średnią (192%). Na ten wynik złożyło się 239 egzemplarzy modelu LEAF oraz 31 sztuk dostawczego e-NV200. W perspektywie rocznej (2017 vs. 2016) odpowiada to wzrostom odpowiednio o 856% i 139%. W rezultacie Nissan awansował na pozycję lidera z udziałem w rynku na poziomie 52%.

Jak powiedział Robert Prusiński, dyrektor polskiego oddziału Nissan Sales CEE:
„Ubiegły rok był pełen zmian w rynkowej ofercie Nissana. Wprowadziliśmy do sprzedaży wiele nowych modeli, które spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony klientów. Wyniki sprzedaży potwierdzają, że jesteśmy marką oferującą zawansowane technologicznie pojazdy dostosowane do wymagań szerokiego spektrum odbiorców, zarówno indywidualnych, jak i flotowych. Równocześnie nie spoczywamy na laurach i ciężko pracujemy, aby rozpoczęty właśnie rok również zakończyć na pozycji lidera w segmentach crossoverów i samochodów elektrycznych. W osiągnięciu tego celu swój duży udział będzie miał bez wątpienia nowy Nissan LEAF, którego pierwsze egzemplarze wyjadą z salonów już na wiosnę”.

Od 2010 r. Nissan dostarczył na całym świecie ponad 300 000 egzemplarzy obu generacji LEAFa. Samochód jest najlepiej sprzedającym się modelem całkowicie elektrycznym na świecie.

Ceny nowego LEAFa rozpoczynają się w Polsce od 139 000 zł.

 

newsroom.nissan-europe.com, materiały własne