Porsche Mission E coraz bliżej produkcji

Jak informuje brytyjski Autocar, pierwsze testy prototypowych egzemplarzy Porsche Mission E zostały ukończone.

Szef działu badań i rozwoju niemieckiej marki, Michael Steiner ujawnił ponadto, że sfinalizowano prace nad kształtem nadwozia pojazdu – jest bardzo zbliżony do sylwetki wersji koncepcyjnej (na zdjęciu).  Producent ze Stuttgartu rozpoczął kolejną fazę testów Mission E, tym razem w warunkach zimowych.

Dzięki dwóm silnikom elektrycznym, moc maksymalna pojazdu przekroczy 600 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie mniej niż 3,5 s zaś od 0 do 200 km/h poniżej 12 s. Prędkość maksymalną oszacowano na ponad 250 km/h.

Samochód ma dysponować zasięgiem ponad 500 km. Akumulatory trakcyjne będą mogły zostać naładowane do 80% w 15 minut, natomiast ładowanie trwające 4 minuty zapewni możliwość przejechania 100 km. Mission E będzie w stanie wykorzystać nowatorskie ładowarki Porsche o mocy 350 kW. Niemiecki producent rozważa zastosowanie akumulatorów trakcyjnych ze stałym elektrolitem, wydajniejszych, bezpieczniejszych i lżejszych niż tradycyjne baterie litowo-jonowe, jednak technologia ta będzie dostępna w seryjnych samochodach nie wcześniej niż za kilka lat.

W celu obniżenia masy własnej, w konstrukcji pojazdu wykorzystano aluminium i włókno węglowe. Mission E zostanie oparte na innej platformie niż np. Audi e-tron quattro. W samochodzie Porsche akumulatory trakcyjne będą zamontowane znacznie niżej niż w przypadku SUVa z Ingolstadt. Z platformy Porsche skorzysta za to najprawdopodobniej pierwszy w pełni elektryczny model Bentleya.

Wersja produkcyjna Mission E zostanie zaprezentowana w 2019 r., zaś w roku kolejnym rozpoczną się dostawy pojazdu do klientów. Samochód stanie się pierwszym całkowicie elektrycznym modelem seryjnym niemieckiej marki. Cena wersji podstawowej wyniesie ok. 100 000 funtów (ok. 475 000 zł).

Kolejnym w pełni elektrycznym modelem Porsche, który ukaże się na rynku po Mission E, będzie SUV.  Następna generacja Porsche 911 najprawdopodobniej pojawi się w salonach jako hybryda typu plug-in.

autocar.com.uk, porsche.com, materiały własne