Rekordowa sprzedaż hybryd Toyoty w Europie

W 2017 r. Toyota Motor Europe dostarczyła klientom 1 001 700 samochodów Toyoty i Lexusa. Oznacza to wzrost o 8% względem roku 2016.

Hybrydy stanowią na Starym Kontynencie 38,9% sprzedaży marki Toyota. Europejscy klienci nabyli 360 900 pojazdów spalinowo-elektrycznych japońskiego producenta (wzrost o 44% r/r).  Najpopularniejszym pojazdem hybrydowym w Europie jest Yaris Hybrid. W 2017 r. sprzedano 102 400 sztuk tego modelu. Dalsze miejsca zajęły: Toyota C-HR Hybrid (94 100 szt.); Auris Hybrid (82 400 szt.) i RAV4 Hybrid (58 600 szt.).

Co ciekawe wysoki wzrost sprzedaży na Starym Kontynencie zanotował zasilany ogniwami paliwowymi model Mirai (wzrost o 118% r/r), jednak w jego przypadku trudno mówić o dużych liczbach. Z europejskich salonów wyjechało w ubiegłym roku 135 sztuk wodorowej Toyoty. Europejscy klienci kupili także 2 485 egzemplarzy Priusa Plug-in Hybrid (na zdjęciu). Sprzedaż wszystkich wersji Priusa zamknęła się w liczbie 22 703 sztuk.

W 2017 r. łączna sprzedaż hybryd Toyoty i Lexusa w Europie osiągnęła poziom 406 000 egzemplarzy (wzrost o 38% r/r). Udział samochodów spalinowo-elektrycznych w całkowitej sprzedaży obu tych firm na Starym Kontynencie wynosi 41%, zaś w Europie Zachodniej już ponad połowę (52%).

Hybrydy stanowią 27% pojazdów Toyoty wybieranych przez Polaków. W 2017 r. japoński producent sprzedał nad Wisłą 14 196 samochodów tego rodzaju.

Jak powiedział dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe:
„Rok 2017 był dla nas bardzo udany. Przekroczyliśmy granicę miliona sprzedanych egzemplarzy na wymagającym europejskim rynku, wyprzedzając cele przyjęte na 2020 rok. Ten sukces został wzmocniony przez kolejne osiągnięcie – rekord sprzedaży hybryd. To pokazuje zaufanie, jakim darzą nas europejscy kierowcy. Gama 16 modeli oferowanych przez Toyota Motor Europe przyczyniła się do wzrostu sprzedaży powyżej wzrostu rynku”.

2017 był ósmym z kolei rokiem, w którym liczba hybrydowych samochodów Toyoty sprzedanych na Starym Kontynencie osiągnęła rekordowy poziom. 

toyotanews.pl, materiały własne