Renault przystępuje do konsorcjum budującego w Europie sieć ultraszybkiego ładowania EV

Grupa Renault przystąpiła do konsorcjum E-VIA FLEX-E, które buduje sieć ultraszybkiego ładowania samochodów elektrycznych w południowej Europie.

Jak informuje francuski koncern, celem projektu jest redukcja czasu ładowania EV oraz promowanie dalekich podróży po Starym Kontynencie przy wykorzystaniu nowej generacji pojazdów napędzanych energią elektryczną.

Oprócz Renault, E-VIA FLEX-E jest wspierane przez Enel, Nissana, EDF, Enedis, Verbund oraz IBIL.

Budowa sieci rozpocznie się pod koniec 2018 r. Konsorcjum uruchomi początkowo 14 stacji wysokiej mocy: 8 we Włoszech, cztery w Hiszpanii oraz dwie we Francji. Nowo powstające punkty  zostaną rozmieszczone wzdłuż tras szybkiego ruchu oraz autostrad i będą dysponować mocą od 150 do 350 kW, podobnie jak ładowarki innej europejskiej sieci ultraszybkiego ładowania – IONITY – wspieranej przez Grupę Volkswagena, BMW, Daimlera, Forda, Tank & Rast, Circle K, OMV i Shella.

Budżet E-VIA FLEX-E  wynosi 6,9 mln euro. W ramach programu „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility – CEF), projekt otrzyma dofinansowanie ze strony Komisji Europejskiej, która pokryje połowę środków przeznaczonych na planowaną inwestycję.

Grupa Renault poinformowała, że wspiera rozwój infrastruktury ładowania wysokiej mocy od dwóch lat. Francuski koncern jest m.in. partnerem sieci Ultra-E, budowanej przez Allego, Audi, BMW i, Magnę, Bayern Innovativ, Smatrics i Hubject.

Enel, będący koordynatorem projektu E-VIA FLEX-E, zamierza uruchomić we Włoszech ok. 7 000 stacji ładowania EV do 2020 r. i 14 000 do roku 2022 r.

 

media.group.renault.com. enel.com, materiały własne