UDOSTĘPNIJ

 

Według danych JATO Dynamics, sprzedaż Modelu S Tesli na Starym Kontynencie osiągnęła w ubiegłym roku poziom 16 132 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 30% względem 2016 r.

To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę fakt, że w ubiegłym roku europejscy klienci nabyli 13 359 szt. Mercedesa klasy S i 11 735 szt. BMW serii 7.

Natomiast w Stanach Zjednoczonych sprzedano w 2017 r. 28 800 szt. Modelu S (wzrost o 9% r/r), znacznie więcej niż np. konkurencyjnego Cadillaca XTS (16 275 szt.) czy Mercedesa klasy S (15 888 szt.).

Dużą popularnością cieszy się także SUV spółki Elona Muska – Model X. Sprzedaż pojazdu w Europie wyniosła ok. 12 000 egzemplarzy – to zbliżony wynik do Porsche Cayenne i  o niemal 2 000 szt. lepszy niż w przypadku BMW X6.

Jak powiedział Felipe Munoz, analityk z JATO Dynamics, europejscy producenci muszą przyspieszyć proces elektryfikacji swojej oferty modelowej, ponieważ konsumenci wykazują coraz większe zainteresowanie samochodami elektrycznymi.

Obecnie Tesla koncentruje się na zwiększeniu produkcji Modelu 3, kosztem swoich większych samochodów. Celem firmy jest wytwarzanie 2 500 szt. pojazdu tygodniowo do końca pierwszego kwartału 2018 r. i 5 000 szt. do końca kwartału drugiego.

Według najnowszych danych agencji Bloomberg, z taśm montażowych zjechało do tej pory ponad 7 700 egzemplarzy Modelu 3. Skala tygodniowej produkcji przekroczyła 1 000 szt.

 

europe.autonews.com, bloomberg.com, materiały własne

 

 

 

 

 

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA