Tesla daleko od wyznaczonych celów w zakresie produkcji Modelu 3

Na początku lutego, przy okazji ogłoszenia wyników finansowych za czwarty kwartał 2018 r., Tesla podtrzymała swoje cele w zakresie produkcji Modelu 3. Zgodnie z planem, do końca marca z taśm montażowych ma zjeżdżać 2 500 szt. samochodu tygodniowo, zaś do końca kwartału drugiego już 5 000.

Tymczasem, dniach od 20 do 24 lutego produkcja Modelu 3 we fabryce we Fremont została czasowo wstrzymana. W kalifornijskim zakładzie powstają również Modele S oraz X. Tesla wytwarza akumulatory do swoich pojazdów w Gigafactory, zlokalizowanej w Nevadzie, a wschód od miejscowości Reno.

Jak poinformowała rzeczniczka prasowa Tesli, przerwa we Fremont została spowodowana zamiarem usprawnienia zautomatyzowanego procesu produkcji oraz usunięcia „wąskich gardeł”.

Biorąc pod uwagę szacunki agencji Bloomberg, realizacja celów dotyczących Modelu 3 na pierwszy kwartał 2018 r. będzie bardzo trudna do zrealizowania. Tesla wytwarza obecnie ok. 655 szt. pojazdu tygodniowo. Aby zrealizować plan, do końca marca musi podnieść tę wartość niemal czterokrotnie. Paradoksalnie, w połowie lutego poziom produkcji wynosił prawie 1 000 szt. tygodniowo, jednak od tamtego czasu systematycznie spada.

Do końca bieżącego tygodnia łączna liczba egzemplarzy Modelu 3, które zjechały z taśm montażowych fabryki we Fremont, powinna przekroczyć granicę 10 000 szt.

Tymczasem, wartość giełdowa Tesli wynosi 55,3 miliarda dolarów – więcej niż Forda czy General Motors, produkujących nieporównywalnie większą ilość samochodów.

bloomberg.com, materiały własne