Członek zarządu działu badań i rozwoju Toyoty, Seigo Kuzumaki, powiedział, że do 2050 r. w sprzedaży nie będzie już samochodów wyposażonych w silniki spalinowe, a do 2040 r. rynkowy udział hybryd spadnie do 10%.
Będzie to konsekwencją zaostrzających się norm emisji spalin i coraz większej popularności pojazdów elektrycznych.
Według Kuzumakiego, w 2050 r. emisje generowane przez samochody obniżą się o 90% względem poziomu z 2010 r. W 2040 r. zakończy się sprzedaż pojazdów wyposażonych wyłącznie w silniki spalinowe – będą one montowane jedynie w hybrydach.
Obecnie rynkowy udział Toyoty w segmencie samochodów zelektryfikowanych na świecie wynosi 43%. Pierwsze w pełni elektryczne modele japońskiego producenta pojawią się w salonach na początku następnej dekady. Początkowo, będą wyposażane w tradycyjne akumulatory litowo-jonowe, które niedługo później zostaną zastąpione ich odpowiednikami ze stałym elektrolitem – mniejszymi, bezpieczniejszymi i gwarantującymi lepsze osiągi.
Jak powiedział Kuzumaki:
„Posiadamy więcej patentów związanych z akumulatorami ze stałym elektrolitem niż jakakolwiek inna firma. Jesteśmy już blisko do opracowania samochodów wykorzystujących tę technologię i wierzymy, że osiągniemy ten cel przed konkurentami”.
autocar.co.uk, materiały własne