UDOSTĘPNIJ

Jak poinformował Volkswagen, każdy mieszkaniec Niemiec poświęca rocznie średnio 41 godzin na znalezienie miejsca do parkowania, Anglik 44 godzin, zaś mieszkańcy Nowego Jorku – nawet 107 godzin.

Niemiecki koncern planuje pomóc swoim klientom w odzyskaniu tego czasu i rozwija system, który umożliwi postawienie samochodu przy wjeździe na parking, a pojazd samodzielnie zajmie się  poszukiwaniem wolnego miejsca i parkowaniem. Volkswagen rozpoczął pilotażowy projekt, w ramach którego testuje tę technologię na parkingu znajdującym się w pobliżu terminala portu lotniczego w Hamburgu. W próbach uczestniczą samochody marek Volkswagen, Audi i Porsche. Plany zakładają, że nowy system zostanie skomercjalizowany na początku przyszłej dekady.

W ramach testowanych usług, użytkownicy za pomocą aplikacji mogą zarezerwować miejsce na lotniskowym parkingu i zostawić swój samochód przy wjeździe. W dalszej kolejności pojazd sam wynajduje wolne miejsce, jeśli trzeba – w pobliżu stacji ładowania energią elektryczną. Jest to możliwe dzięki prostym znakom umieszczonym na parkingu, które umożliwiają czujnikom orientację. Ponadto, gdy właściciel samochodu przebywa w podróży, w bagażniku mogą być zdeponowane zamówione przez niego wcześniej przesyłki, np. wyprana odzież z pralni. Po powrocie z podróży kierowca, korzystając z aplikacji, wysyła krótką informację, a pojazd pojawia się przy wyjeździe z parkingu. Jak podaje Volkswagen, płatność obywa się w szybki sposób, również za pomocą aplikacji, i nie wymaga oczekiwania w kolejce do parkomatu.

Realizowany projekt jest częścią strategicznego partnerstwa w zakresie mobilności zawartego między koncernem Volkswagen a Hamburgiem. Docelowo, Hamburg ma stać się modelowym miastem w zakresie komunikacji miejskiej przyszłości.

Volkswagen zamierza zainwestować ponad 34 miliardy euro w nowe technologie, takie jak samochody elektryczne, jazda autonomiczna, łączność cyfrowa między wszystkimi uczestnikami ruchu drogowego oraz nowe usługi mobilne. Koncern planuje w tej dziedzinie podejmować partnerską współpracę z ośrodkami miejskimi. Umożliwi to wspólne prace nad nowymi rozwiązaniami i przeprowadzanie testów w rzeczywistych warunkach. W tej chwili koncern zaangażowany jest w 50 projektów kooperacyjnych i partnerskich realizowanych wspólnie z miastami. Volkswagen prowadzi najobszerniejszą współpracę partnerską właśnie z Hamburgiem.

Projekty zakładają m.in. zaplanowane na rok bieżący testy procedury V2X, polegającej na bezpośredniej komunikacji między pojazdem, a np. systemem sygnalizacji świetlnej, co wpływa na poprawę płynności ruchu. Ponadto, należąca do Volkswagena spółka MOIA pod koniec 2018 roku rozpocznie działalność także w Hamburgu. Usługa Shuttle-on-Demand będzie rozwijana przy wykorzystaniu pojazdów elektrycznych i stworzy alternatywę dla prywatnych samochodów osobowych. Z kolei MAN rozpocznie w 2019 r. w hamburskim porcie oraz na wybranych odcinkach autostrad testy samosterujących samochodów ciężarowych. W jednym z terminali pojazdy mają poruszać się całkowicie autonomicznie, jednak ze względów bezpieczeństwa w kabinie będzie się znajdował kierowca.

 

vw.press-bank.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA