UDOSTĘPNIJ

williamsf1.com, materiały własne

Znany z Formuły 1, brytyjski Williams Advanced Engineering zaprojektował przeznaczoną do EV, prototypową, lekką platformę, nazwaną FW-EVX.

Zdaniem WAE, największym wyzwaniem dla producentów samochodów elektrycznych jest zwiększenie sprawności układów napędowych. Nowa platforma ma sprawić, że EV staną się lżejsze, bezpieczniejsze, przyjaźniejsze dla środowiska, a także będą dysponować dłuższym zasięgiem na jednym ładowaniu i polepszonymi osiągami.

Jak powiedział Paul McNamar, dyrektor techniczny Williams Advanced Engineering:

„Sprawność pojazdów zawsze była kluczowa dla Williamsa, czy to w Formule 1, czy w projektach przeznaczonych dla naszych klientów. Mocno zintegrowane, lekkie podwozie i zespół napędowy mają potencjał by zwiększyć konkurencyjność pojazdów elektrycznych kolejnej generacji. Sprawiając, że EV stają się bardziej atrakcyjne dla konsumentów, pomagamy przyspieszyć ich rynkową adopcję i poprawę jakości powietrza, która się z tym wiąże”.

Prototyp zawiera szereg innowacyjnych rozwiązań związanych z zespołem baterii litowo-jonowych oraz systemami chłodzenia.

Platforma charakteryzuje się wyjątkowo niską masą – inżynierowie Williamsa opracowali m. in. elementy zawieszenia lżejsze o 40% od tradycyjnych, aluminiowych wahaczy.

Kolejną z zastosowanych innowacji stanowi proces formowania wysokowytrzymałych struktur 3D z materiałów 2D, którego użyto m. in. do zbudowania szkieletu zewnętrznego modułu baterii.

W projekcie uczestniczyli specjaliści od aerodynamiki, systemów elektrycznych, zaawansowanych, lekkich struktur oraz integracji podzespołów samochodowych.

Nowatorska platforma Williamsa zostanie oficjalnie zaprezentowana podczas Low Carbon Vehicle Show odbywającego się w dniach 6-7 września w angielskim Millbrook.

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA