UDOSTĘPNIJ

Wiosną 2018 r. powstanie nowa firma, której celem będzie rozbudowa sieci punktów tankowania wodoru (ang. hydrogen recharging stations – HRS) w Japonii.

Spółka zostanie założona na podstawie umowy, którą podpisali producenci samochodów (Toyota, Nissan, Honda), deweloperzy (JXTG Nippon Oil & Energy Corporation, Idemitsu Kosan, Iwatani Corporation, Tokyo Gas, Toho Gas, Air Liquide Japan) oraz instytucje finansowe (Toyota Tsusho Corporation oraz Development Bank of Japan).

W marcu 2016 r. japońskie Ministerstwo Gospodarki, Handlu Przemysłu przedstawiło zmodyfikowany plan rozwoju technologii wodorowych. Cele są ambitne. Do 2020 r. w Japonii ma powstać 160 stacji tankowania wodoru, a po drogach powinno się poruszać 40 000 pojazdów na ogniwa paliwowe. Do 2025 r. punktów tankowania ma być już 320, zaś FCV – 200 000 (800 000 do 2030 r.). Nowa inicjatywa pomoże w realizacji tych zamierzeń.

Powstająca spółka będzie miała za zadanie wzmocnienie współpracy pomiędzy deweloperami, producentami samochodów i instytucjami finansowymi, aby przyspieszyć popularyzację pojazdów wodorowych oraz rozbudowę infrastruktury tankowania.

Projekt ma zostać ukończony w ciągu 10 lat. W jego pierwszej, czteroletniej fazie powstanie 80 nowych HRS. Spółka, uwzględniając subsydia ze strony rządu centralnego i inicjatywy władz regionalnych, zamierza realizować swój własny, oryginalny plan rozwoju sieci stacji tankowania wodoru.

Firma ma ponadto zamiar przyczynić się do zwiększenia sprawności działania punktów tego rodzaju (m.in. poprzez polepszenie komfortu użytkowników), redukcji kosztów funkcjonowania i zakładania stacji (np. dzięki standaryzacji ich wyposażenia) oraz rewizji regulacji prawnych.

W ramach zawartej umowy, deweloperzy mają za zadanie inwestować i budować punkty tankowania wodoru, a także nimi zarządzać w imieniu nowej spółki. Producenci samochodów będą finansować spółkę w celu efektywnej rozbudowy sieci HRS, poprawiać wygodę korzystania ze stacji przez użytkowników, zwiększać świadomość społeczną w zakresie wodoru, a także dążyć do popularyzacji pojazdów na ogniwa paliwowe w pierwszej fazie projektu. Z kolei instytucje finansowe przejmą część kosztów rozbudowy stacji. Ponadto dostarczą koniecznych funduszy do czasu ustabilizowania się biznesu, dzięki czemu pomogą zredukować zobowiązania finansowe deweloperów, powstałe podczas pierwszej fazy planu oraz postarają się o zaangażowanie w projekt kolejnych uczestników.

 

newsroom.toyota.co.jp, meti.go.jp, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA