UDOSTĘPNIJ

W Paryżu od 2015 r. działa sieć taksówkowa Hype, której flota składa się obecnie ze 100 wodorowych Toyot Mirai. Do końca przyszłego roku japoński producent dostarczy do paryskiej floty taksówek kolejne 500 samochodów.

Toyota wspólnie z producentem i dystrybutorem wodoru Air Liquide, firmą energetyczną Idex oraz Société du Taxi Électrique Parisien (STEP), operatorem sieci taksówkowej Hype, założyły spółkę joint-venture HysetCo – pierwszą firmę, której głównym zadaniem jest rozwój transportu wodorowego w Paryżu i okolicach. HysetCo ułatwi rozbudowę parku samochodów na wodorowe ogniwa paliwowe oraz infrastruktury tankowania wodoru w Île-de-France. Najbliższym celem firmy jest stworzenie do 2020 r. w Paryżu floty 600 zeroemisyjnych taksówek. Do końca przyszłego roku Toyota dostarczy 500 sedanów Mirai, które dołączą do 100 takich samochodów pracujących obecnie w rejonie Paryża pod marką Hype.

Spółka HysetCo będzie się zajmowała dystrybucją wodoru oraz opracowywaniem odpowiednich aplikacji. Każdy z partnerów wniesie do projektu swoją wiedzę i zasoby. Jest to element większego programu wyeliminowania samochodów emitujących spaliny z parku taksówek w Paryżu przed Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu 2024. Toyota jest partnerem ds. mobilności Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego i bierze udział w podobnych przygotowaniach do Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020.

„Realizując nasz program Environmental Challenge 2050, Toyota zmierza do tego, by samochody hybrydowe, hybrydy plug-in oraz auta elektryczne na baterie i na wodorowe ogniwa paliwowe się uzupełniały. Nasze zaangażowanie w HysetCo to ważny krok w promowaniu gospodarki wodorowej. To także szansa, by stworzyć fundamenty bezemisyjnego transportu na Igrzyska w Paryżu 2024, podobnie jak to robimy w Tokio przed Igrzyskami Olimpijskimi 2020. Dostarczając kolejne 500 wodorowych sedanów Mirai, pokazujemy swoje zaangażowanie w tworzenie wodorowego ekosystemu i zwiększanie dostępności tej technologii. Jednocześnie promujemy zrównoważony transport dla każdego, a dzięki tej współpracy będziemy rozwijać nowe usługi transportowe z wykorzystaniem wiedzy i technologii firmy Toyota Connected Europe” – powiedział Didier Gambart, prezydent i CEO Toyota France.

Toyota rozpoczęła prace badawcze nad technologią ogniw paliwowych w 1992 roku. Model Mirai, pierwszy samochód na ogniwa paliwowe marki, zadebiutował na rynku w 2014 roku. Średniej wielkości sedan z silnikiem elektrycznym o mocy 154 KM dysponuje zasięgiem 500-700 km, a w czasie jazdy emituje tylko czystą wodę. Proces tankowania zbiorników z wodorem trawa kilka minut.

Niedawno w Paryżu uruchomiono nowy punkt tankowania wodoru w Roissy, w pobliżu lotniska Paris-Charles-de-Gaulle, który dołączył do trzech innych stacji w Paris-Orly, Les-Loges-en-Josas i Pont de l’Alma. Obiekt w Roissy został zaprojektowany i wybudowany przez Air Liquide przy wsparciu partnerstwa publiczno-prywatnego Fuel Cells And Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU), które angażuje się w badania, rozwój technologiczny i programy wdrożeniowe w dziedzinie wodoru, ogniw paliwowych i energetyki.

„W Air Liquide jesteśmy przekonani, że wodór jest jednym z kluczowych rozwiązań, które pozwoli ograniczyć zanieczyszczenie powietrza w miastach. Aby to osiągnąć, wszystkie podmioty – producenci, dystrybutorzy, eksperci w dziedzinie transportu – muszą pracować razem. Partnerstwo z Toyotą, Hype i Idex to połączenie sił dla wspólnego dobra. W Paryżu jest już 100 hybrydowych taksówek, korzystających z czterech stacji tankowania wodoru, które zbudowaliśmy. Zwiększenie tej floty do 600 samochodów przyczyni się do poprawy powietrza w naszej stolicy już w 2020 roku. Ten projekt łączy technologię, ekologię i nowoczesną ekonomię, by przeobrazić jedną z najważniejszych branż w sektorze transportu” – skomentował Pierre-Étienne Franc, wiceprezydent ds. energii wodorowej w Air Liquide.

 

toyotanews.eu, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA