UDOSTĘPNIJ

Koncern PKN ORLEN podpisał umowę ramową na dostawy szybkich ładowarek do pojazdów elektrycznych produkcji ABB – Terra 54.

Zamówienie jest częścią projektu, w ramach którego na wybranych trasach tranzytowych w Polsce oraz w dużych miastach zostaną zainstalowane stacje ładowania EV należące do sieci największego polskiego koncernu paliwowego. Umowa zakłada instalację i uruchomienie ładowarek, wraz z odbiorami i kompletnym oznakowaniem lokalizacji.

– To, co wyróżnia umowę spośród dotychczasowych projektów tego typu to fakt, że obejmuje ona szeroki zakres usług serwisowych, dostosowanych do indywidualnych wymagań zamawiającego oraz zapewnienie ciągłego wsparcia technicznego – ujawnił Frank Muehlon, dyrektor ds. infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w ABB. – W ABB przywiązujemy dużą wagę do zapewnienia utrzymania urządzeń w należytym stanie i wysokiego komfortu ich użytkowania – dodaje.

Na stacje paliw PKN ORLEN trafią ładowarki Terra 54 o mocy 50 kW, które są w stanie naładować baterię pojazdu nawet w 20-30 minut (w przypadku ładowania prądem stałym). Urządzenia są kompatybilne ze złączami CHAdeMO, CCS oraz Typ 2.

Terra 54 powstała na bazie najpopularniejszego na świecie systemu ładowania Terra. ABB wprowadziła w nowym modelu liczne usprawnienia. Urządzenie oferuje m.in. jaśniejszy wyświetlacz dla użytkowników (poprawiający czytelność w ostrym świetle dziennym). Wprowadzono także większe możliwości personalizacji ładowarek. Terra 54 oferuje ponadto ulepszoną funkcję płatności, co oznacza, że użytkownicy płacą tylko za wykorzystane kilowatogodziny.

Nowe funkcje stacji obejmują także ulepszone uchwyty do przyłączy kablowych i unowocześniony układ elektroniki zasilania. Ponadto zwiększone wymiary stacji poprawiają sprawność komponentów i niezawodność systemu. Ładowarki są również przygotowane do stosowania inteligentnych profili ładowania i zarządzania obciążeniem urządzeń.

Terra 54 oferuje też dodatkowe korzyści płynące z podłączenia stacji ładowania do ABB Ability™, szerokiej platformy rozwiązań cyfrowych. Interfejs oparty na technologii Ethernet łączy się z lokalnymi aplikacjami do zarządzania i monitorowania stanu ładowarek. Urządzenia można podłączyć do zaplecza biurowego, platform płatniczych lub inteligentnych sieci zasilania, a zdalna diagnostyka, naprawy i aktualizacje oprogramowania minimalizują przestoje i obniżają koszty eksploatacji.

– Zdecydowana większość samochodów elektrycznych jeżdżących dzisiaj po drogach w Europie i na świecie przystosowana jest do korzystania z ładowarek o maksymalnej mocy 50 kW. Podobne inwestycje są więc niezbędne, aby móc zapewnić kierowcom możliwość swobodnego i wygodnego podróżowania, a także by promować i rozwijać samą elektromobilność – powiedział Wojciech Dziwisz, ekspert ds. elektromobilności ABB w Polsce. – Oczywiście pojawiają się również pojazdy, które mogą wymagać już znacznie większej mocy infrastruktury do ładowania. W Szwajcarii i kilku innych krajach wyposażyliśmy już stacje w superszybkie ładowarki Terra High Power o mocy 350 kW, które są w stanie naładować samochód w 8 minut. Mamy nadzieję, że z czasem podobne rozwiązania staną się popularne również w Polsce. Umowa z PKN ORLEN to znak, że rynek elektromobilności w Polsce dojrzewa i rozwija się w dobrym kierunku – podsumował Dziwisz.

Portfolio ABB obejmuje szeroki zakres technologii ładowania zarówno dla elektrycznych samochodów osobowych, jak i autobusów czy ciężarówek, a także rozwiązania z zakresu elektryfikacji statków, kolei i tramwajów. Spółka oferuje rozwiązania do ładowania EV od 2010 r. W 68 krajach zainstalowano już 8 000 wyprodukowanych przez ABB stacji ładowania prądem stałym.

 

new.abb.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA