UDOSTĘPNIJ

Audi poinformowało, że przekształca się w firmę będącą dostarczycielem mobilności elektrycznej. To proces, który obejmuje wszystkie zakresy działalności przedsiębiorstwa. Do 2025 r. Audi zamierza wprowadzić na rynek ponad 30 zelektryfikowanych modeli, co stanowić będzie ok. 40 procent udziału w globalnej sprzedaży marki. Ponadto, do roku 2025 ślad węglowy floty pojazdów producenta z Ingolstadt w całym cyklu ich życia ma zostać zmniejszony o 30 procent w porównaniu z rokiem 2015.

By przygotować się dobrze do promowania i sprzedaży wszystkich modeli typu e-tron, dealerzy Audi instalują przy swych salonach infrastrukturę ładowania EV. Koncern przeszkolił już w zakresie wprowadzenia na rynek samochodów elektrycznych ponad 9 500 pracowników na całym świecie. Marka z Ingolstadt korzysta w tym celu z technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Technicy serwisowi z ponad czterdziestu krajów korzystają ze specjalnie opracowanego kursu szkoleniowego VR, zapoznając się ze szczegółami dotyczącymi akumulatorów wysokiego napięcia w modelu e-tron.

Audi postawiło sobie za cel sukcesywne obniżenie emisyjności w całym cyklu życia pojazdu – od łańcucha dostaw i procesu produkcji, do użytkowania a następnie utylizacji wytwarzanych przez koncern samochodów. Marka z Ingolstadt zamierza osiągnąć neutralność węglową do 2050 r.  Audi  informuje, że już teraz wymaga od swoich dostawców ogniw akumulatorowych stosowania zielonej energii elektrycznej w produkcji. Koncern z Ingolstadt prowadzi również kampanię na rzecz zrównoważonego przerobu aluminium.  Fabryka w Brukseli, w której powstaje Audi e-tron, jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Dzięki wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii, zakład oszczędza do 40 tysięcy ton metrycznych emisji CO2 rocznie. Do 2025 roku wszystkie zakłady Audi mają być całkowicie neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.

W przyszłości pojazdy elektryczne producenta z Ingolstadt będą bazować na opracowanej wspólnie z Porsche platformie PPE (Premium Platform Electric) oraz platformie MEB. EV marek Volkswagen Group mają powstawać w tych samych fabrykach. Przykładowo, Audi Q4 e-tron, elektryczny SUV segmentu A, zjedzie z linii montażowej w fabryce Volkswagena w Zwickau wraz z modelami marek VW i SEAT. Jak informuje Audi, dzięki takiemu połączeniu platform produkcyjnych możliwe jest wytwarzanie przyszłych modeli elektrycznych w dużych ilościach i z dużą wydajnością.

Obecnie marka przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji modelu e-tron GT, który pod koniec 2020 roku zacznie zjeżdżać z taśm montażowych w Böllinger Höfe koło Neckarsulm. Nowy BEV będzie montowany jednej linii ze sportowym Audi R8. Hybrydy typu plug-in Audi produkowane są w tych samych fabrykach, co ich konwencjonalne spalinowe odpowiedniki. Dla przykładu: Audi Q5 TFSI e wytwarzane jest w San José Chiapa (Meksyk), a Audi A7 TFSI e w Neckarsulm. Obecnie Audi wytwarza również dwa zelektryfikowane modele w Chinach. Są to modele A6 L e-tron i Q2 L e-tron. Oba przeznaczone są na rynek lokalny. W roku 2020 rozpocznie się tam również produkcja Audi e-tron.

 

audi.press-bank.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA