UDOSTĘPNIJ

Audi wraz z koncernem E.ON zamierza zbudować instalację pozyskiwania energii słonecznej na dachach dwóch centrów logistycznych fabryki w węgierskim Győr. Powierzchnia konstrukcji wyniesie 160 tysięcy metrów kwadratowych. Docelowo, będzie to największa w Europie instalacja fotowoltaiczna zamontowana na dachu budynku. Jej najwyższą wydajność obliczono na 12 megawatów. Prace budowlane rozpoczną się w sierpniu 2019, a całość zacznie pracować na początku 2020 r.

Jak powiedział Achim Heinfling, prezes zarządu AUDI HUNGARIA Zrt:
„Dążymy do jak najbardziej ekonomicznego wykorzystywania zasobów, stąd chcemy, by negatywny wpływ naszej produkcji na środowisko był jak najmniejszy. Już teraz, około 70 procent zapotrzebowania Audi Hungaria na ciepło, pokrywane jest ze źródeł geotermalnych, neutralnych dla klimatu. Naszym celem na przyszłość jest zupełne wyeliminowanie emisji dwutlenku węgla z naszych operacji. Budując tak dużą instalację fotowoltaiczną, czynimy krok by to osiągnąć”.

W ramach wspólnego projektu Audi i E.ON Hungaria, partnerzy przygotowują powierzchnie na dachach centrów logistycznych o wielkości 80 tys. m2 każda. Planowana instalacja ma się składać z 35 tysięcy paneli słonecznych. Koncern E.ON jest odpowiedzialny za jej uruchomienie i utrzymanie oraz zagwarantowanie wydajności na poziomie 9,5 GWh rocznie. Odpowiada to zapotrzebowaniu na energię elektryczną pięciu tysięcy gospodarstw domowych. Jak informuje Audi, w konsekwencji uruchomienia instalacji do atmosfery dostanie się o sześć tysięcy ton dwutlenku węgla mniej.

Peter Kössler, członek zarządu AUDI AG ds. produkcji i logistyki, stwierdził:
„Konsekwentnie działamy w kierunku większej równowagi w całym łańcuchu wartości. Chcemy, by do roku 2030 wszystkie nasze zakłady produkcyjne były neutralne dla klimatu. Wykorzystanie źródeł odnawialnych to ważny tego element.”

Fabryka w węgierskim Győr od 24 lipca 2018 r. odpowiada za produkcję silników elektrycznych do EV. Jednostki tego typu wytwarzane w zakładzie są przeznaczone do zeroemisynego modelu e-tron. Od 1994 r. w fabryce powstają również silniki konwencjonalne.

 

audi.press-bank.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA