BMW inwestuje 400 milionów euro w produkcję modelu iNEXT w zakładach w Dingolfing

Grupa BMW poinformowała, że  zainwestuje ok. 400 milionów euro w produkcję całkowicie elektrycznego i zautonomizowanego modelu iNEXT w zakładach w Dingolfing. W 2021 r. w fabryce na jednej linii będą powstawać samochody elektryczne, hybrydy plug-in oraz pojazdy z silnikami spalinowymi.

Jak powiedział Milan Nedeljkovic, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za produkcję:
„Dzięki elastycznym strukturom produkcyjnym mamy optymalne możliwości, aby sprostać najbardziej zróżnicowanym wymaganiom rynku. Jesteśmy przekonani, że w najbliższych latach na całym świecie nie będzie jednego rozwiązania spełniającego wszystkie oczekiwania naszych klientów w zakresie mobilności. Spodziewamy się raczej miksu różnych form napędu”.

Obecnie hybrydy typu plug-in odpowiadają za niemal 10% łącznej produkcji fabryki w Dingolfing. Zakłady przygotowują się do montażu elektrycznego modelu iNEXT, który rozpocznie się w 2021 r. oraz wytwarzania samochodów w wysokim stopniu zautomatyzowanych.

Od kilku miesięcy w fabryce trwa budowa nowej blacharni na potrzeby iNEXT. Samochód będzie produkowany na jednej linii montażowej razem z modelami serii 5, 7 i 8. Jak podkreśla BMW, w przypadku pojazdów zelektryfikowanych niektóre prace w procesie produkcyjnym są rozłożone inaczej niż w samochodach z konwencjonalnym napędem. W przypadku EV pewne czynności montażu elementów napędowych i osprzętu nie występują. Z kolei w innych obszarach ilość prac jest większa – na przykład na skutek montażu akumulatora i kabli wysokiego napięcia. W samochodach wysoko zautomatyzowanych konieczny jest też montaż dodatkowych czujników, systemów czyszczących i wysokowydajnych komputerów. Należy również zapewnić specjalne stanowiska kontrolne sprawdzające działanie poszczególnych systemów.

Fabryka w Dingolfing jest jednym z 31 zakładów produkcyjnych Grupy BMW Group, największym w Europie. Codziennie z taśmy montażowej zakładu zjeżdża około 1500 samochodów serii 3, serii 4, serii 5, serii 6, serii 7 i serii 8. W 2018 r. fabryka wyprodukowała łącznie prawie 330 tys. pojazdów. Obecnie w zakładach w Dingolfing zatrudnionych jest ok. 18 tys. pracowników i 800 praktykantów.

 

press.bmwgroup.com, materiały własne