UDOSTĘPNIJ

BMW kontynuuje ofensywę w segmencie hybryd typu plug-in. Po modelach 530e oraz 225xe bawarski producent zaprezentował nową wersję sedana 330e.

W porównaniu do poprzednika, zasięg pojazdu w trybie elektrycznym został zwiększony o ponad 50 procent – do 66 km. Z kolei zużycie paliwa i emisja spalin w porównaniu z poprzednim modelem są niższe o ponad 15 procent.

Napęd nowego 330e obejmuje czterocylindrowy silnik benzynowy TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l i mocy 184 KM oraz jednostkę elektryczną o mocy 113 KM. Maksymalny moment obrotowy obu silników wynosi 420 Nm, zaś moc systemowa 252 KM.

Samochód otrzymał system XtraBoost (oferowany po raz pierwszy w modelu BMW), który zwiększa moc napędu hybrydowego plug-in do 292 KM. Funkcja jest aktywowana poprzez włączenie trybu SPORT przełącznikiem właściwości jezdnych. Moc zostaje zwiększona na 10 sekund o 40 KM. Jak informuje BMW, spontanicznie działająca funkcja XtraBoost zapewnia znacznie bardziej intensywne przyspieszenie niż przy konwencjonalnie napędzie o porównywalnej mocy silnika. Jeśli na przykład kierowca przy prędkości 20 km/h nagle wciśnie gaz do oporu, nowe 330e  już po jednej sekundzie przyspieszy około dwukrotnie szybciej niż pojazd z silnikiem spalinowym, co po trzech sekundach daje przewagę o jedną długość pojazdu. Z funkcji XtraBoost można korzystać aż do osiągnięcia minimalnego poziomu naładowania akumulatora wysokonapięciowego. Działa ona również przy wciśnięciu pedału gazu poza pierwszy punkt oporu (kickdown), a także przy dźwigni biegów w pozycji M/S.

BMW 330e Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 230 km/h. W trybie HYBRID nowy model może poruszać się w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 110 km/h – o 30 km/h szybciej niż jego poprzednik. W trybie ELECTRIC jazda bez lokalnej emisji spalin jest możliwa do prędkości do 140 km/h (wcześniej 120 km/h).

Samochód otrzymał akumulator litowo-jonowy o pojemności 12,0 kWh, który został umieszczony pod tylną kanapą, a zbiornik paliwa nad tylną osią.

Latem 2020 r. do wersji sedan dołączy również 330e w odmianie Touring (kombi).

Od 2020 r. w hybrydach typu plug-in bawarskiego koncernu będzie standardowo oferowana funkcja BMW eDrive Zones. System ma automatycznie wykrywać strefy ekologiczne (czystego transportu) za pomocą technologii geofencing. Po wjeździe do strefy samochód automatycznie przełącza się na tryb elektryczny. Zachowuje się wtedy jak pojazd w pełni elektryczny i, w zależności od lokalnych przepisów, może również korzystać z tych samych uprawnień.

W przypadku nowego BMW 330e Limuzyna Grupa BMW zleciła sporządzenie certyfikatu CO2 na cały cykl życia pojazdu – od zakupu surowców, poprzez łańcuch dostaw, produkcję i użytkowanie po recykling. Wersja hybrydowa wykazała przewagę o 20 procent w stosunku do konwencjonalnego BMW 330i przy korzystaniu w eksploatacji ze średniej europejskiej energii elektrycznej. Przy ładowaniu pojazdu ekologiczną energią elektryczną korzyść wynosi nawet 60 procent.press.bmwgroup.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA