UDOSTĘPNIJ

Na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas zadebiutuje TRI-P4, nowy samochód Toyoty do testowania autonomicznej jazdy, opracowany przez Toyota Research Institute (TRI). P4 został zbudowany na bazie Lexusa LS 500h piątej generacji. Samochód posłuży do dalszego udoskonalania systemów autonomicznej jazdy Guardian i Chauffeur.

TRI-P4 otrzymał dwie dodatkowe kamery monitorujące otoczenie po bokach oraz dwa nowe czujniki obrazu, skierowane do przodu i do tyłu, które opracowano specjalnie do samochodów autonomicznych. M.in. zoptymalizowano system radarowy pod kątem pola widzenia, szczególnie jeśli chodzi o monitorowanie bliskiego otoczenia pojazdu. System LIDAR z ośmioma głowicami skanującymi został udoskonalony w stosunku do poprzedniego modelu, Platform 3.0. Celem inżynierów było m.in. wkomponowanie go w stylistykę hybrydowego Lexusa. Do opracowania designu prototypowego samochodu TRI ponownie nawiązało współpracę ze studiem projektowym Toyoty, Calty Design Research.

Jak informuje Toyota, P4 stanowi znacznie usprawnione narzędzie do testów w stosunku do poprzedniego modelu. Dysponuje większą mocą obliczeniową, a jego systemy mogą operować na większej liczbie algorytmów równocześnie, dlatego szybciej się uczy. Pojazd efektywniej opracowuje dane z czujników i szybciej reaguje na otoczenie. System komputerów i czujników czerpie energię elektryczną wyłącznie z akumulatora hybrydowego samochodu – dodatkowa bateria 12 V służy jedynie jako zapasowe zabezpieczenie.

„Przy rozwijaniu systemu Chauffeur koncentrujemy się na osiągnięciu pełnej autonomii, gdzie człowiek w ogóle nie jest potrzebny do kontrolowania samochodu” – powiedział Ryan Eustice, wiceprezydent TRI. – „System Guardian jest projektowany, aby wspierać kierowcę w bezpiecznej jeździe, a nie go zastępować. Wprowadzenie nowego prototypu P4 pozwoli nam przyspieszyć rozwój obu systemów. Samochód dołączy do naszej floty aut testowych już wiosną”.

Prototyp P4 zostanie zaprezentowany podczas konferencji prasowej Toyoty na targach CES 7 stycznia. Dr Gill Pratt, CEO Toyota Research Institute, przedstawi także postępy w rozwoju systemu Guardian. Niewielka seria P4 będzie wyprodukowana na bazie seryjnych Lexusów LS 500h w Prototype Development Center, ośrodku badań i rozwoju Toyota Motor North America. Samochody zostaną dostarczone inżynierom Toyota Research Institute wiosną 2019 r.

toyotanews.eu, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA