UDOSTĘPNIJ

Podczas targów IAA Commercial Vehicle w Hanowerze Ford zaprezentował wersję produkcyjną dostawczego Transita w odmianie plug-in hybrid.

Samochód wykorzystuje benzynowy, 1-litrowy silnik EcoBoost, który w założeniu producenta ma przede wszystkim pełnić funkcję range extendera. Model został wyposażony w chłodzone cieczą, umieszczone w podłodze baterie litowo-jonowe o pojemności 14 kWh. Akumulatory hybrydy Forda mogą zostać całkowicie naładowane w pięć godzin przy użyciu gniazdka 240 V/10 A. Zastosowanie gniazdka 240 V/16-32 A skraca ten czas do trzech godzin.

Zasięg pojazdu w trybie zeroemisyjnym wynosi 50 km, zaś w trybie hybrydowym 500 km. Transit Custom PHEV, podobnie jak konwencjonalne odmiana zasilana silnikiem Diesla, może przewieźć ładunek o masie przekraczającej tonę.

Prezentując nowy model, Ford stał się pierwszym większym producentem samochodów, który będzie oferował hybrydę typu plug-in w segmencie dostawczych vanów. Transit Custom PHEV zacznie zjeżdżać z taśm montażowych w drugiej połowie 2019 r. Przed wdrożeniem do produkcji, prototypy pojazdu są poddawane zaplanowanym na 12 miesiecy testom w warunkach codziennego użytkowania. Dotychczas samochody przejechały dystans ponad 50 tys. km. Testy odbywały się do tej pory w Londynie, w późniejszym terminie przeniosą się do Walencji.

Transit Custom PHEV stanie się częścią ofensywy Forda w dziedzinie elektromobilności. Amerykański koncern zamierza zainwestować 11 mld dolarów, aby do 2022 r. wprowadzić na rynek 40 zelektryfikowanych modeli, w tym 16 całkowicie elektrycznych.

 

media.ford.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA