UDOSTĘPNIJ

businesskorea.co.kr, english.etnews.com, materiały własne

Grupa Hyundai-KIA do 2020 r. planuje zostać drugim po Toyocie największym na świecie producentem pojazdów przyjaznych środowisku. W tym celu zamierza znacznie rozbudować swoją gamę modelową EV i jednocześnie podwoić liczbę wytwarzanych samochodów w pełni elektrycznych.

W pierwszej połowie 2018 r. na rynku mają się ukazać Hyundai Kona oraz KIA Niro w wersjach napędzanych prądem. W konsekwencji, łącznie z Hyundaiem IONIQ Electric oraz KIĄ Soul EV koreański koncern będzie oferował w sumie 4 różne modele samochodów w pełni elektrycznych. W ofercie KII znajduje się jeszcze niewielki, miejski pojazd Ray EV, jednak powoli jest on wycofywany z oferty – w Korei Południowej można go kupić już tylko na indywidualne zamówienie.

Wzrośnie także liczba EV produkowanych przez koreański koncern. Obecnie z taśm montażowych Grupy Hyundai-KIA zjeżdża 20,000 sztuk pojazdów w pełni elektrycznych rocznie.

Hyundai produkuje miesięcznie 1,800 egzemplarzy IONIQa Electric. Początkowo było to 1,200 sztuk, jednak liczba ta została zwiększona z uwagi na rosnące zainteresowanie klientów tym modelem. W rodzimej Korei klienci muszą czekać na dostawę IONIQa nawet 5 miesięcy. To najlepiej sprzedający się pojazd elektryczny w tym kraju. W konsekwencji, Hyundai zamówił w LG Chem dodatkowe 7,000 pakietów baterii litowo-jonowych. Tak dobrym wynikom nie ma się co dziwić – koreański rząd oferuje dopłaty o równowartości 4,500 dolarów o ile ktoś zdecyduje się zakupić hybrydę typu plug-in i nawet 12,450 dolarów za nabycie samochodu w pełni elektrycznego.

W pierwszym półroczu 2017 r. w Europie nabywców znalazło zaś ponad 10,000 egzemplarzy IONIQa, zarówno w wersji całkowicie elektrycznej, jak i hybrydowej.

Według danych amerykańskiej firmy badawczej IHS, Grupa Hyundai-KIA sprzedała w 2016 r. 108,000 sztuk pojazdów przyjaznych środowisku, zajmując tym samym 4 miejsce wśród firm motoryzacyjnych. Pod względem sprzedaży samochodów w pełni elektrycznych plasuje się zaś na 11 pozycji z wynikiem 12,292 sprzedanych egzemplarzy.

Plany koreańskiego koncernu zakładają, że rocznie z fabryk będzie wyjeżdżać odpowiednio 13,000 egzemplarzy elektrycznego Hyundaia Kona i 12,000 sztuk napędzanej prądem odmiany KII Niro.

Łącznie koreański gigant zamierza produkować każdego roku ponad 50,000 samochodów w pełni elektrycznych.

Nasz test Hyundaia IONIQ Electric można przeczytać tutaj.

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA