Hybrydy stanowią już 50% całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie

W pierwszym kwartale tego roku gama modeli hybrydowych oferowanych przez Toyota Motor Europe wzbogaciła się o trzy nowe samochody i wynosi obecnie 19 modeli. Sprzedaż TME w pierwszym kwartale tego roku okazała się o 14% wyższa rok do roku, a udział firmy w rynku wzrósł do 5,2%.

„Pomimo słabszej sprzedaży samochodów w Europie, Toyota i Lexus wzmocniły swoją pozycję dzięki ogromnej popularności naszych hybrydowych modeli” – powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe. – „Udana premiera trzech ważnych modeli w pierwszym kwartale sprawia, że jesteśmy niemal pewni bardzo dobrych wyników w pozostałej części roku. Patrząc na ogromną liczbę zamówień, które będziemy realizować w nadchodzących miesiącach, jestem przekonany, że Toyota Motor Europe bez trudu osiągnie cel wyznaczony na ten rok na poziomie 1 065 000 sprzedanych samochodów”.

Udział hybryd w całkowitej sprzedaży TME wyniósł 51%, zaś w Europie Zachodniej i Środkowej stanowi 61%.

Sprzedaż marki Toyota w Europie wyniosła w pierwszym kwartale 2019 r. 260 400 pojazdów. Co ciekawe, największy wzrost popularności zanotowała wodorowa Mirai (+124%). Klienci nabyli jednak jedynie 65 szt. tego modelu. Prius Plug-in Hybrid znalazł natomiast 658 nabywców.

Liderami rynku hybryd są Yaris Hybrid (38 400 egz.), C-HR Hybrid (37 100 egz.) oraz Corolla Hybrid (27 100 egz.). Całkowita sprzedaż HEV Toyoty wyniosła w ciągu trzech pierwszych miesięcy roku 130 300 pojazdów, o 15% więcej niż w analogicznym okresie 2018 r.

 

toyotanews.eu, materiały własne