Hyundai i KIA inwestują w Rimac Automobili

Hyundai Motor Group zainwestuje 80 milionów euro w firmę Rimac Automobili – 64 miliony euro na ten cel przeznaczy  Hyundai Motor, a pozostałe 16 milionów euro Kia Motors. Partnerzy zamierzają współpracować nad prototypami samochodów elektrycznych i wodorowych, które mają być zaprezentowane do 2020 r. Plany obejmują m.in. opracowanie prototypów elektrycznej wersji modelu koncepcyjnego Hyundai N oraz wysokowydajnego pojazdu elektrycznego z ogniwami paliwowymi. W następnej kolejności samochody mają trafić na rynek.

Jak powiedział Euisun Chung, Wiceprezes Wykonawczy Hyundai Motor Group:
„Rimac to innowacyjna firma o wyjątkowych możliwościach w dziedzinie sportowych samochodów elektrycznych. Bogate doświadczenie we współpracy z producentami samochodów w połączeniu z technologicznym zapleczem sprawiają, że Rimac jest idealnym partnerem dla Hyundai Motor Group. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Rimac, której celem jest dążenie do czystej mobilności”.

Mate Rimac, założyciel i Dyrektor Generalny Rimac Automobili, stwierdził:
„Jesteśmy pod wrażeniem wizji Hyundai Motor Group, a także szybkości i zdecydowania prowadzonych działań tej firmy. Wierzymy, że nasze partnerstwo technologiczne stworzy wartość dodaną dla wszystkich Klientów. Rimac to wciąż młoda i stosunkowo mała, jednak szybko rozwijająca się firma. Postrzegamy Hyundai Motor Group jako pewnego inwestora i wierzymy, że współpraca umocni naszą pozycję jako dostawcy najwyższej jakości komponentów do elektryfikacji przemysłu”.

Firma Rimac została założona w Chorwacji w 2009 roku przez Mate Rimaca z wizją budowania elektrycznych supersamochodów. Jak do tej pory, spółka zaprezentowała m.in. zeroemisyjne modele Concept One oraz C_Two.

Hyundai Motor Group wykorzysta partnerstwo z Rimac jako jeden z elementów realizacji planu wprowadzenia do 2025 roku 44 modeli ekologicznych.

Thomas Schemera, Wiceprezes Wykonawczy i Szef Działu Produktu Hyundai Motor Group, ujawnił:
„Chcemy budować samochody o wysokich osiągach, które są nie tylko szybkie i wydajne, ale także będą spełnieniem marzeń naszych Klientów o sportowym samochodzie. Naszym celem jest jednocześnie popularyzacja pojazdów elektrycznych i czystej mobilności, dzięki najwyższej klasy technologiom i innowacjom”.

 

hyundai.news, materiały własne