UDOSTĘPNIJ

Mercedes zakończył zimowe testy prototypów elektrycznego modelu EQC (na zdjęciu głównym) oraz wodorowego GLC-CELL (na zdjęciach poniżej), które odbywały się w niewielkim mieście Arjeplog na północy Szwecji w temperaturach dochodzących do minus 35 stopni Celsjusza. Niemiecka firma przygotowuje się do rozpoczęcie produkcji seryjnej obu pojazdów.

Samochody Mercedesa są poddawane próbom także w okresie letnim (w Europie południowej i USA), jak również testom wytrzymałościowym na długich dystansach. W porównaniu do swoich spalinowych odpowiedników, modele elektryczne i wodorowe przechodzą dodatkowy sprawdzian. Testy dotyczą m.in. startów na zimnej baterii, silniku i ogniwach paliwowych. Mercedes bada ponadto wpływ warunków atmosferycznych na zasięg zeroemisyjnych pojazdów, dynamikę na śniegu i lodzie czy też łatwość obsługi kabli do ładowania. Centrum testowe w Arjeplog zostało wyposażone zarówno w zwykłe gniazdka ścienne, jak i szybkie ładowarki. Oferuje także możliwość uzupełnienia zbiorników wodoru.

GLC F-CELL został zaprezentowany po raz pierwszy na ubiegłorocznych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Układ napędowy samochodu łączy ogniwa paliwowe oraz baterie litowo-jonowe. Prototyp został wyposażony w asynchroniczny silnik elektryczny, zapewniający moc 200 KM i moment obrotowy 350 Nm. Dwa zbrojone włóknami węglowymi, zintegrowane z podłogą zbiorniki wodoru o łącznej pojemności 4,4 kg umożliwiają jednorazowe pokonanie do 437 km (wg cyklu NEDC). Można je zatankować do pełna w ciągu 3 minut. Zasięg pojazdu przy wykorzystaniu wyłącznie baterii litowo-jonowych o pojemności 13,8 kWh wynosi ok. 49 km (NEDC).

EQC trafi na rynek w 2019 r. Będzie to pierwszy pojazd dostępny pod logo marki EQ, dedykowanej dla pojazdów elektrycznych.

media.daimler.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA