Mercedes zaprezentował modele GLE oraz GLC z napędami hybrydowymi typu plug-in

Mercedes zaprezentował hybrydowy (typu plug-in) model GLE 350de 4MATIC, który został wyposażony w akumulator trakcyjny o pojemności 31,2 kWh. W konsekwencji zasięg pojazdu w trybie elektrycznym to 99 km (zgodnie z WLTP). Maksymalna prędkość samochodu wynosi w tym trybie 160 km/h.

Hybrydowy GLE może być ładowany zarówno prądem zmiennym (AC), jak i stałym (DC). Czas uzupełniania energii za pomocą szybkiej ładowarki wynosi ok. 20 minut (10-80 % stanu naładowania) lub ok. 30 minut (10-100 %).

Moc systemowa pojazdu to 320 KM, zaś silnik elektryczny rozwija 136 KM.  GLE 350de zapewnia systemowy moment obrotowy na poziomie 700 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, a w trybie hybrydowym może się rozpędzić maksymalnie do 210 km/h. Spalinowym sercem pojazdu jest czterocylindrowa jednostka Diesla.

Kolejną nowością Mercedesa w segmencie PHEV jest mniejszy SUV – GLC 300e 4MATIC. Również i w tym przypadku moc systemowa to 320 KM. Pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Samochód dysponuje akumulatorem o pojemności 13,5 kWh, który pozwala przejechać w trybie zeroemisyjnym do 43 km (WLTP).

Oba pojazdy reprezentują trzecią generację hybryd typu plug-in Mercedesa. W porównaniu z poprzednimi modelami,w nowych PHEVach zastosowano przekładnię hydrokinetyczną ze zintegrowanym sprzęgłem blokującym w roli urządzenia rozruchowego oraz dodatkowym sprzęgłem pomiędzy silnikiem spalinowym a jednostką elektryczną do jazdy w trybie zerroemisyjnym. Stojan silnika elektrycznego jest na stałe zintegrowany z obudową modułu trakcyjnego, podczas gdy wirnik znajduje się pomiędzy sprzęgłem oddzielającym a wejściem do przekładni. Chłodzenie stojana i wirnika na żądanie pozwala na bezproblemowe wykorzystanie szczytowej i ciągłej mocy silnika elektrycznego.

Pokładowa wysokonapięciowa instalacja elektryczna zasila nie tylko elementy napędu i pompę próżniową rekuperacyjnego układu hamulcowego, ale także elektryczną sprężarkę klimatyzacji oraz wysokonapięciową grzałkę elektryczną. Oba te komponenty pozwalają na działanie wstępnej wentylacji – zarówno latem, jak i zimą, ponieważ mogą działać również bez potrzeby uruchamiania silnika spalinowego.

Do końca 2019 r. Mercedes-Benz będzie miał w swojej ofercie ponad 10 hybryd plug-in – od modeli kompaktowych po flagową Klasę S. Celem koncernu na 2020 rok jest zaoferowanie klientom ponad 20 takich wariantów.

media.daimler.pl, materiały własne