UDOSTĘPNIJ

newsroom.nissan-europe.com, materiały własne

Nissan ogłosił swoje plany w zakresie samochodów elektrycznych w Europie, zapowiadając wprowadzenie na rynek nowych modeli, dodatkowe inwestycje w infrastrukturę, nowe rozwiązania w zakresie ładowania i magazynowania energii oraz wizję zapewnienia bezpłatnego ładowania EV z wykorzystaniem technologii dwukierunkowego przepływu energii.

Komunikaty te zostały przekazane podczas trzeciego wydarzenia z cyklu Nissan Futures, zorganizowanego w Oslo pod hasłem „The Car and Beyond”.

Firma planuje rozbudować swoją infrastrukturę ładowania w Europie o 20% w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Bazując na standardzie CHAdeMO, Nissan zbudował do tej pory sieć obejmującą na Starym Kontynencie ponad 4600 szybkich ładowarek. Japoński producent zapowiedział powiększenie tej liczby o kolejny 1000. Ładowarki mają być instalowane zarówno przy autostradach, jak i w miastach.

Nissan zapowiedział także nową serię ładowarek domowych i biurowych na rok 2018. Nowa ładowarka domowa o mocy 7 kW pozwala na naładowanie do pełna akumulatorów EV w ciągu 5,5 godziny tj. o 70% szybciej w porównaniu z technologią dostępną do tej pory. Wydajniejsza ładowarka o mocy 22 kW jest w stanie naładować baterie EV w ciągu 2 godzin. Urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o właścicielach flot i firm, ale może być również zakupione przez indywidualnych konsumentów.

Nissan zaprezentował również nowy, domowy system magazynowania energii. Dzięki niemu, właściciele EV mogą podłączyć swój samochód bezpośrednio do skrzynki ściennej w celu naładowania akumulatora. Urządzenie daje klientom możliwość lepszego zarządzania kosztami prądu, a nawet wytwarzania własnej energii elektrycznej z paneli słonecznych.

Nowa gama ładowarek do domu i biura będzie dostępna od początku 2018 roku.

Ponadto, Nissan zamierza dostarczyć klientom możliwość bezpłatnego ładowania pojazdów elektrycznych.

Japońska firma od roku testuje w Danii system oparty na technologii V2G (Vehicle-to-Grid), który został udostępniony dla wszystkich klientów flotowych w tym kraju. System umożliwia pobieranie energii z sieci do samochodu, a następnie odsprzedawanie jej z powrotem.

Nissan nawiązał współpracę z firmą energetyczną OVO, w ramach której klienci będą mogli kupować moduły XStorage do magazynowania energii na potrzeby gospodarstwa domowego po obniżonej cenie, uzyskując tym samym możliwość odsprzedawania zmagazynowanej energii zakładowi energetycznemu. Pomoże to w utrzymaniu stabilności sieci, zaś użytkownicy takiego modułu mogą liczyć na zarobek rzędu 350 GBP/400 EUR (ok. 1,700 zł) rocznie.

Nissan analizuje możliwości zaoferowania tego rozwiązania także w innych regionach Europy.

Podczas Nissan Futures zaprezentowano w pełni elektrycznego vana e-NV200 w wersji wyposażonej w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 40 kWh. W rezultacie, zasięg samochodu na jednym ładowaniu wydłużył się o 60% – do 280 km wg standardu NEDC.

Rozmiary akumulatorów nie uległy zmianie, dzięki czemu nie ograniczono ani kubatury przestrzeni ładunkowej, ani ładowności pojazdu.

Zamówienia na e‑NV200 z akumulatorem o pojemności 40 kWh będzie można składać jeszcze przed końcem 2017 roku.

W Oslo odbyła się ponadto europejska premiera modelu LEAF nowej generacji. 

Z okazji debiutu na Starym Kontynencie, Nissan wprowadził limitowaną edycję samochodu: LEAF 2.ZERO. Pojazd w tej wersji został wyposażony w zaawansowany system wspierający kierowcę ProPILOT.

Pierwsze egzemplarze nowego LEAFa w cenie 159 900 złotych trafią do klientów na początku 2018 roku.

DANE TECHNICZNE

Nowy e-NV200

Odmiany

Van/Combi/Evalia

Warianty nadwozia

4 lub 5 drzwi

Liczba miejsc

2/5/7

Typ silnika elektrycznego

Synchroniczny zmiennoprądowy

Silnik

Maks. moc silnika

80 kW/109 KM

Maks. moment obrotowy

254 Nm

Maks. obr./min

10 500

Typ energii

Elektryczna

Typ

Laminowany akumulator litowo-jonowy

Napięcie

Napięcie znamionowe 360 V

Akumulator

Pojemność

40 kWh

Liczba ogniw

192

Czas ładowania

21,5 h (instalacja domowa)

7,5 h (zestaw naścienny 32A)

40 min (80% — szybkie ładowanie)

Ładowarka

Ładowarka pokładowa

6,6 kW

Szybka ładowarka

50 kW

Zawieszenie przednie

Niezależne, kolumny McPhersona

Zawieszenie tylne

Belka skrętna z resorami piórowymi

Układ kierowniczy

Ze wspomaganiem elektrycznym

Podwozie

Układ hamulcowy

Siłownik elektro-hydrostatyczny

Rozmiar felg

15”

Rozmiar opon

185/65/R15

Min. średnica zawracania (wg obrysu   pojazdu)

11,1 m

Min. średnica zawracania (wg śladu kół)

10,6 m

Zużycie paliwa

165 Wh/km

Zasięg (NEDC)

280 km

Osiągi

Emisja CO2 (cykl mieszany)

0 g

Prędkość maksymalna

123 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

14 sekund

Dopuszczalna masa całkowita (DMC)

2250

Masa pojazdu gotowego do jazdy

1556

Maksymalna ładowność

694

Dopuszczalne obciążenie osi (PTW)/przód

1058

Masy (kg)

Dopuszczalne obciążenie osi (PTW)/tył

1192

Dopuszczalne obciążenie osi (PAW)/przód

1180

Dopuszczalne obciążenie osi (PAW)/tył

1200

Maks. masa przyczepy

430

Dopuszczalne obciążenie kuli haka   holowniczego

75

Maks. nośność dachu

100

Długość

4560 mm

Szerokość z lusterkami

2011 mm

Szerokość bez lusterek

1755 mm

Wymiary

Wysokość (bez obciążenia)

1858 mm

Rozstaw osi

2725 mm

Zwis przedni

985 mm

Zwis tylny

850 mm

Rozstaw kół

1530 mm

Prześwit (bez obciążenia)

153,4 mm

Maksymalna długość

2040 mm

Maksymalna szerokość

1500 mm

Pojemność bagażnika

Maksymalna wysokość

1358 mm

Wymiary

Minimalna szerokość między nadkolami

1220 mm

Wysokość platformy ładunkowej (bez   obciążenia)

532,5 mm

Kubatura przestrzeni ładunkowej (maks.)

4,2 m3

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA