UDOSTĘPNIJ

W ciągu kolejnych pięciu lat Nissan zainwestuje w Chinach 9,5 miliarda dolarów. Japoński producent zamierza zostać największym producentem samochodów elektrycznych w Państwie Środka.

W czerwcu 2003 r. Nissan wraz z chińskim Dongfeng Group założył joint venture Dongfeng Motor (DFL), w którym obie firmy dzielą udziały po połowie. Zgodnie z nowo ogłoszonym planem DFL TRIPLE ONE, do 2022 r. roczna sprzedaż Dongfeng Motor ma wzrosnąć z 1,5 miliona do 2,6 miliona samochodów. Od momentu rozpoczęcia działalności spółka wyprodukowała i dostarczyła w Chinach ponad 15 milionów pojazdów.

DFL TRIPLE ONE zakłada wprowadzenie w 2019 r. na rynek w Państwie Środka samochodów wyposażonych w systemy autonomicznego prowadzenia pierwszego i drugiego poziomu. Obecne na chińskim rynku marki Nissan, Infiniti, Venucia oraz Dongfeng planują zaprezentować ponad 20 zelektryfikowanych modeli (zarówno zeroemisyjnych, jak i wyposażonych w system e-power uzupełniający elektryczny układ napędowy o spalinowy range extender), z czego sześć w latach 2018 i 2019 r. W 2022 r. 30% sprzedaży DFL mają stanowić samochody zelektryfikowane. W tym samym okresie w napęd elektryczny będzie wyposażone 25% modeli Infiniti, zaś do 2025 r. – już 100%.

W 2014 r. pod marką Venucia zaprezentowano model e30 (na wizualizacji) bazujący na pierwszej generacji LEAFa. Był to pierwszy w pełni elektryczny samochód osobowy DFL.

Aby zwiększyć sprzedaż EV w Chinach, Nissan zamierza wypuścić na rynek modele budżetowe, oparte na chińskich podzespołach w tym m.in. silnikach elektrycznych. Jun Seki, dyrektor generalny DFL, poinformował, że sprzedaż EV zacznie przynosić zyski już w 2019 r. Do 2022 r. Dongfeng Motor ma sprzedawać 700 000 samochodów elektrycznych rocznie i to bez uwzględnienia w tej liczbie lekkich pojazdów dostawczych. W 2017 r. w Chinach zarejestrowano łącznie 777 000 EV.

Państwo Środka staje się kluczowym rynkiem dla Nissana. W 2017 r. japoński producent sprzedał tam 1,52 miliona pojazdów, zaś w USA – 1,59 miliona.

Nissan nie jest jedynym koncernem dokonującym w Chinach olbrzymich inwestycji finansowych. Według doniesień agencji Bloomberg, Volkswagen zamierza wydać na rozwój EV w Państwie Środka 12 miliardów dolarów, zaś Ford ok. 800 milionów dolarów.

newsroom.nissan-global.com, bloomberg.com, 

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA