UDOSTĘPNIJ

Alians Renault-Nissan-Mitsubishi poinformował, że od 2010 r. sprzedał łącznie 724 905 szt. pojazdów elektrycznych. W 2018 r. klienci na całym świecie kupili  o 34% więcej EV francusko-japońskiego koncernu niż w roku 2017.

Nissan w samej Europie sprzedał w ubiegłym roku 40 699 szt. całkowicie elektrycznego modelu LEAF, zaś w USA 14 715. Łącznie, od momentu rynkowego debiutu w 2010 r., klienci nabyli ponad 380 tys. egz. obu generacji pojazdu.

W 2018 r. Renault sprzedało na świecie ponad 49 600 samochodów w pełni elektrycznych. Oznacza to wzrost o 36,6% w porównaniu do 2017 r. Tempo wzrostu przyspieszyło jeszcze wyraźniej w drugiej połowie ubiegłego roku i wyniosło 62,1% r/r. Renault informuje, że jest europejskim liderem w segmencie pojazdów całkowicie elektrycznych z 22,2% udziałem w rynku. W 2018 r. popularność ZOE wśród klientów wzrosła o 26,1% (39 458 szt.), a Kangoo Z.E. o 105,1% (8 747 szt.).

Mitsubishi sprzedało m.in. 42 337 sztuk Mitsubishi Outlandera PHEV (hybrydy typu plug-in). W porównaniu do roku 2017 jest to wynik lepszy o 64,3%.

W ramach strategicznego planu Alliance 2022 Alians Renault-Nissan-Mitsubishi przewiduje wprowadzenie na rynek 12 nowych elektrycznych modeli o zerowej emisji oraz 40 pojazdów wyposażonych w technologie różnych poziomów jazdy autonomicznej.

 

media.renault.com.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA