Polska fabryka Volvo zrealizuje największe w Europie zamówienie na autobusy elektryczne

Volvo Buses dostarczy operatorowi transportu miejskiego Transdev w szwedzkim mieście Göteborg 157 przegubowych autobusów elektrycznych Volvo 7900 Electric Articulated. To największe jak dotąd pojedyncze zamówienie na autobusy elektryczne w Europie. Wszystkie zostaną wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo. Dostawy rozpoczną się w 2020 roku.

Zamówione autobusy będą obsługiwać wiele linii w Göteborgu we wrażliwych obszarach lub w strefach ze specjalnymi ograniczeniami.

Jak powiedział Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses:
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że będziemy mogli zrealizować największe jak do tej pory pojedyncze zamówienie na autobusy elektryczne. Volvo jest pionierem w dziedzinie elektromobilności i zrównoważonego transportu publicznego. Wyróżnia nas systemowe podejście obejmujące pojazdy, usługi i infrastrukturę ładowania. Koncentrujemy się na rozwiązaniach zapewniających wysoką niezawodność i wysoki poziom usług świadczonych zarówno operatorom, jak i pasażerom. Otrzymanie tak dużego zamówienia potwierdza, że autobusy elektryczne są dziś uznawane za zrównoważone i opłacalne finansowo rozwiązanie dla transportu publicznego wymagającego znacznej przepustowości”.

„Transdev jest dziś wiodącym operatorem autobusów elektrycznych w Europie i wiemy, jakie wyzwania wiążą się z przejściem na napęd elektryczny. Dlatego bardzo starannie wybraliśmy partnera, który reprezentuje kompleksowe podejście, i który będzie w stanie dostarczyć zarówno autobusy, jak i infrastrukturę ładowania – na czas i sprawnie. Możliwość ogłoszenia, że wybraliśmy Volvo jako partnera do obsługi autobusów miejskich w Gothenburgu, rodzinnym mieście tej firmy, jest oczywiście szczególnie satysfakcjonująca”, dodał Gunnar Schön, prezes Transdev Szwecja.

Zamówienie obejmuje niedawno wprowadzony na rynek model 7900 Volvo Electric Articulated, który miał swoją premierę w październiku – na wystawie Busworld w Brukseli. Pojazd może przewozić do 150 pasażerów, a jego zużycie energii jest o 80 procent niższe niż w przypadku konwencjonalnego odpowiednika z silnikiem wysokoprężnym. Zamówione autobusy będą ładowane na stacjach szybkiego ładowania wzdłuż trasy, przy zastosowaniu systemu o nazwie OppCharge.

„Elektromobilność stwarza całkowicie nowe możliwości urbanistyczne, tym bardziej, że otrzymujemy bezemisyjny i cichy transport miejski, który może funkcjonować bliżej mieszkańców. Volvo chce być liderem rozwoju elektryfikacji oraz partnerem miast, które chcą tworzyć dla mieszkańców długoterminowe, zrównoważone rozwiązania transportu publicznego”, podsumował Håkan Agnevall.

 

volvobuses.pl, materiały własne