UDOSTĘPNIJ

Kierowca testowy Lars Kern za kierownicą Porsche Taycan pokonał północną pętlę toru Nürburgring w ciągu 7 minut i 42 sekund. To nowy rekord dla całkowicie elektrycznych samochodów czterodrzwiowych. Czas okrążenia uzyskano na odcinku o długości 20,6 km. W trakcie swojej próby Lars Kern poprowadził przedseryjny egzemplarz Porsche Taycan.

„Taycan nadaje się również na tory wyścigowe – w przekonujący sposób udowodnił to właśnie tutaj, na najtrudniejszym torze na świecie” – powiedział Kern. „Jestem pod niesłabnącym wrażeniem tego, jak stabilny jest całkowicie elektryczny samochód sportowy na szybkich odcinkach, takich jak Kesselchen, i jak neutralnie przyspiesza podczas wyjeżdżania z ciasnych sekcji takich jak Adenauer Forst”.

„Taycan doskonale poradził sobie ze sprawdzianem wytrzymałości w ramach Triple Endurance Run. Po pierwsze nasz elektryczny sportowy wóz zademonstrował powtarzalność swoich osiągów w ramach wyczerpującego testu, obejmującego 26 kolejnych prób przyspieszenia od zera do 200 km/h. Następnie bez żadnych problemów w ciągu 24 godzin pokonał 3425 kilometrów na torze Nardò, a teraz dorzuca do tego rekord na północnej pętli Nürburgringu” – stwierdził Stefan Weckbach, wiceprezes ds. linii produktowej Taycan. „Na to połączenie osiągów i efektywności zespołu napędowego wpływają liczne czynniki – również przy dużej prędkości. Należą do nich reagujące w ułamku sekundy systemy podwozia, a także wyśmienita aerodynamika”.

Taycan został wyposażony w dwa silniki elektryczne, przy przedniej i tylnej osi. W konsekwencji pojazd dysponuje napędem na wszystkie koła, który wraz z systemem trakcji działa znacznie szybciej niż w przypadku systemów konwencjonalnych. Jak informuje Porsche, jeśli jedno koło ma większy poślizg, jednostki elektryczne regulują go w ułamku sekundy.

Zintegrowany układ kontroli podwozia w czterech wymiarach – Porsche 4D-Chassis Control – analizuje i synchronizuje działanie wszystkich systemów podwozia w czasie rzeczywistym. Lista systemów podwozia obejmuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej, w tym elektroniczne sterowanie pracą amortyzatorów PASM (Porsche Active Suspension Management), a także elektromechaniczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) oraz Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Egzemplarz, który był testowany na Nürburgringu, został wyposażony ponadto w tylną skrętną oś.

Taycan dysponuje napięciem systemowym wynoszącym 800 woltów zamiast „standardowych” dla samochodów elektrycznych 400 woltów. Premiera wersji seryjnej modelu odbędzie się 04 września.

press.pl.porsche.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA