UDOSTĘPNIJ

W kwietniu br., zarejestrowano w Norwegii 7 229 nowych elektrycznych samochodów osobowych. To o 96,9 procent więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Najchętniej kupowanym modelem w Norwegii, biorąc pod uwagę wszystkie typy napędu w kwietniu był VW ID.4. Kupiło go 1824 osób.

W pierwszym kwartale 2021 roku liderem sprzedaży w Norwegii była Tesla. Model 3 kupiło w tym okresie 2169 osób (VW ID.4 był trzeci – 859 nabywców). Teraz na czoło wysunął się VW ID.4.  Ponadto 7 229 nowych elektrycznych samochodów osobowych zarejestrowanych w kwietniu w Norwegii zapewniło całkowity udział w rynku pojazdów elektrycznych na poziomie 54,9%. W tym samym miesiącu ubiegłego roku udział ten wyniósł 49,4 proc. W całym bieżącym roku na drogi wyjechało łącznie 26 388 nowych samochodów elektrycznych – o 31,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Oprócz 7229 samochodów czysto elektrycznych w kwietniu zarejestrowano w Norwegii 3316 hybryd typu plug-in. Tym samym pojazdy elektryczne pracujące w niepełnym wymiarze czasu pracy miały w ubiegłym miesiącu 25,2 procent udziału w rynku (marzec: 28,6 procent). W porównaniu z kwietniem 2020 r. Liczba pojazdów PHEV wzrosła o 121,5%. Hybrydy „nieładowalne” również wzrosły, choć „tylko” o 56,4% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Zrealizowali 918 nowych rejestracji – ich udział w rynku wyniósł 7 proc.

Jeśli jednak dodamy pojazdy typu BEV i PHEV, udział w rynku w kwietniu wyniósł imponujące 80,1 procent (marzec: 84,9 procent). Udział w rynku pojazdów spalinowych wyniósł 12,9%.

Z 1824 egzemplarzami Volkswagen ID.4 był jedynym modelem z czterocyfrowymi danymi rejestracyjnymi ( w pierwszym kwartale jedynym takim modelem była Tesla Model 3). Ponadto VW ID.4 był modelem z największą liczbą nowych rejestracji we wszystkich typach napędu w kwietniu. Pojazdy BEV są również mocne w pozostałej części „pierwszej dziesiątki” – nic dziwnego, biorąc pod uwagę ich udział w rynku: na przykład Audi e-tron uplasowało się na czwartym miejscu z 668 nowymi rejestracjami. Za nim uplasował się Polestar 2 z 469 nowymi rejestracjami i Mercedes-Benz EQC (378) na szóstym miejscu. Nissan Leaf uplasował się na siódmym miejscu z 313 nowymi rejestracjami.

Biorąc pod uwagę pierwsze cztery miesiące tego roku to pierwsza dwudziestka obejmuje serie modeli z wersjami elektrycznymi lub PHEV, takie jak Hyundai Kona, Kia Niro, Volvo XC60, BMW i3, a nawet Toyota CH-R. Co ciekawe w „dwudziestce” kosztem nowszego modelu zabrakło VW ID.3.

Źródło: ofv.no

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA