Toyota opracuje automatyczny system generowania map dla pojazdów autonomicznych

Toyota Research Institute-Advanced Development (TRI-AD) i Carmera, firma specjalizująca się w mapach HD, rozpoczynają współpracę nad automatyzacją procesu tworzenia wysokiej rozdzielczości map dla samochodów autonomicznych. Obie firmy wspólnie uruchamiają program pilotażowy, mający na celu sprawdzenie poprawności pomysłu.

Jest to element programu budowy przez TRI-AD otwartej platformy Automated Mapping Platform (AMP), która pozwoli łączyć dane z kamer systemów bezpieczeństwa samochodów firm uczestniczących w projekcie do generowania map HD, umożliwiających nawigację pojazdom samosterującym.

Jazda autonomiczna wymaga wiarygodnych informacji o drogach opartych na mapach o wyjątkowej dokładności. Obecnie trwa kreacja map HD rejestrujących autostrady w USA, Chinach, Niemczech i Japonii, co pokrywa poniżej 1% wszystkich dróg na świecie. Kolejnym wyzwaniem jest stworzenie i aktualizacja map miast i dróg lokalnych.

W programie pilotażowym TRI-AD i Carmery w samochodach testowych Toyoty zostaną umieszczone kamery, które przez wiele miesięcy mają zbierać dane na przedmieściach Tokio. Będą to komponenty systemu Toyota Safety Sense (TSS), pakietu funkcji bezpieczeństwa czynnego, w który Toyota wyposaża swoje samochody seryjne. Zdjęcia i inne dane zbierane przez kamerę TSS będą przetwarzane w czasie rzeczywistym przez platformę cyfrową Carmery, która na ich podstawie ma automatycznie generować mapę HD.

Jak informuje Toyota, automatyczne łączenie map generowanych przez techniki zastosowane w tym projekcie z cyfrowymi mapami działającymi obecnie sprawi, że w przyszłości dane o drogach dla samochodów autonomicznych będą jeszcze bardziej szczegółowe i wiarygodne. Kiedy program zostanie w pełni wdrożony, generowanie map HD na podstawie danych zbieranych z milionów prywatnych samochodów poruszających się po całym świecie umożliwi szybsze wdrożenie zautomatyzowanej jazdy na wszystkich drogach.

„Obecnie mapy dla autonomicznych samochodów są tworzone za sprawą ograniczonej liczby bardzo drogich, wyspecjalizowanych pojazdów. Jest to długi, prowadzony manualnie proces. Bardzo się cieszymy, że wspólnie z firmą Carmera będziemy się starali zautomatyzować tworzenie map HD, aby przyspieszyć rozpowszechnianie technologii automatycznego prowadzenia” – powiedział Mandali Khalesi, wiceprezydent TRI- AD.

toyotanews.eu, materiały własne