Toyota zaprezentowała wersję koncepcyjną kolejnej generacji wodorowego modelu Mirai

Toyota ogłosiła, że prowadzi prace nad kolejną generacją modelu Mirai, zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi. Koncept nowego FCEV pojawi się na specjalnej wystawie podczas Salonu Motoryzacyjnego w Tokio 2019.

Pierwsza generacja Mirai  trafiła do produkcji w 2014 r. Samochód jest w stanie przejechać na jednym tankowaniu ok. 500 km. Do tej pory Toyota sprzedała 10 000 egzemplarzy pojazdu. Rynkowa premiera Mirai drugiej generacji jest zaplanowana na 2020 rok, początkowo w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Europie.

Toyota informuje, że zasięg modelu wzrośnie o około 30%. Wynika to z udoskonaleń systemu ogniw paliwowych oraz zastosowania większych zbiorników wodoru.

„Naszym celem było opracowanie samochodu, którym nasi klienci będą chcieli jeździć przy każdej okazji. Skupiliśmy się na budowie auta o atrakcyjnym, budzącym emocje wyglądzie i dynamicznym napędzie, którego osiągi zapewnią radość z jazdy” – powiedział Yoshikazu Tanaka, główny inżynier nowej Toyoty Mirai. – „Chcę, żeby klienci wybierali Mirai nie tylko ze względu na technologię ogniw paliwowych, ale przede wszystkim dlatego, że chcą jeździć właśnie tym samochodem, który – tak się składa – ma wodorowy napęd. Kontynuujemy prace rozwojowe nad nowym modelem, koncentrując się na tym właśnie celu. Mamy nadzieję, że z nowym Mirai będziemy liderem wodorowej motoryzacji”.

Druga generacja Mirai zostanie oparta na platformie TNGA. Samochód ma oferować napęd na tylne koła i miejsce dla pięciu pasażerów. Nowa architektura zapewni większą sztywność nadwozia oraz niżej położony środek ciężkości. Według informacji Toyoty, efektywniejsza praca systemu ogniw paliwowych przełoży się na bardziej płynne, linearne przyspieszenie, większą kulturę pracy napędu i jego bezpośrednie reakcje.

toyotanews.eu, materiały własne