Volkswagen zamierza produkować w Chinach ponad połowę swoich samochodów elektrycznych

Volkswagen poinformował,  że do 2028 roku ponad połowa z 22 milionów samochodów elektrycznych koncernu ma być produkowana w Chinach. Ponadto, plany zakładają powstanie nowej spółki joint venture, która zajmie się rozbudową infrastruktury ładowania EV. W celu prowadzenia przyszłych badań, Volkswagen Group China skupi prace rozwojowe marek Volkswagen i Audi oraz Działu Badań koncernu pod jednym dachem w ramach nowej struktury ONE R&D.

Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG, stwierdził:
„Dotrzymamy naszego przyrzeczenia i nie tylko spełnimy normy wynikające z przepisów prawa chińskiego, które dotyczą zmniejszenia emisji szkodliwych substancji, ale też – krok po kroku – przebudujemy naszą produkcję tak, by była neutralna z punktu widzenia ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Stawiamy na czystą motoryzację i ekologiczne procesy produkcyjne. Chiny mają pod tym względem główne znaczenie”.

Dr Stephen Wöllenstein, CEO Volkswagen Group China, dodał:
„Od 2019 roku Volkswagen Group China rozbudowuje swoją flotę elektrycznych samochodów. Pod koniec roku zaoferujemy chińskim klientom bardzo szeroki wybór aż 14 elektrycznych i zelektryfikowanych modeli. Prezentując w przyszłym roku dwa pojazdy, które zostaną skonstruowane na modułowej platformie MEB do produkcji aut elektrycznych oraz inwestując w technologie cyfrowe będziemy kontynuować transformację Volkswagena i wraz z naszymi chińskimi partnerami nadamy mobilności nowe oblicze”.

Do 2028 r. Volkswagen zamierza produkować w Chinach 11,6 miliona samochodów elektrycznych – to więcej niż połowa ich całkowitej planowanej liczby, którą koncern określa na 22 miliony. Przyczynią się do tego trzy spółki: FAW-Volkswagen, SAIC VOLKSWAGEN oraz JAC Volkswagen. W przyszłym roku w zakładach SAIC VOLKSWAGEN w Anting i FAW-Volkswagen w Foshan rozpocznie się montaż samochodów na platformie MEB. Tylko w tych dwóch fabrykach poziom produkcji wyniesie 600 000 EV rocznie. Ponadto, JAC i SEAT pracują nad własną platformą do pojazdów elektrycznych.

Powołując nową spółkę joint venture Volkswagen zamierza rozbudować infrastrukturę ładowania w Chinach. W ramach współpracy firm Star Charge, FAW i JAC od końca bieżącego roku w ofercie skierowanej do prywatnych klientów znajdą się wallboxy, powstanie także duża liczba stacji ładowania dostępnych publicznie. W celu poprawienia komfortu i szybkości korzystania z usług, pojazdy oraz stacje zostaną cyfrowo połączone, dzięki technologii  oferowanej przez firmę Mobility Asia, która należy do Volkswagen Group China.

 

vw.press-bank.pl, materiały własne