W 2018 r. BMW sprzedało ponad 140 tys. pojazdów z napędem elektrycznym

Grupa BMW zrealizowała swój cel, jakim była sprzedaż ponad 140 tys. EV w 2018 r. Łącznie, w ubiegłym roku, bawarski koncern dostarczył do klientów na całym świecie 142 617 pojazdów całkowicie elektrycznych oraz hybryd typu plug-in. Oznacza to wzrost o 38,4% w porównaniu do roku 2017. Udział EV w łącznej sprzedaży BMW i MINI na świecie w 2018 r. osiągnął poziom 6%. W 2017 r. wyniósł 4%.

Jak powiedział Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG.:
„Ten wspaniały wynik sprzedaży i nasz imponujący udział rynkowy dowodzą, że nasze pojazdy są tym, czego potrzebują klienci. W krajach, które oferują odpowiednią infrastrukturę i wsparcie prawne, widzimy, że elektromobilność może szybko stać się normą. Jestem pewny, że do końca bieżącego roku na drogach będzie jeździło już łącznie ponad pół miliona zelektryfikowanych pojazdów BMW i pojawi się ich jeszcze więcej, gdy rozszerzymy naszą ofertę modelową w ciągu kolejnych lat”.

Największym rynkiem zbytu dla EV bawarskiego koncernu w 2018 r. była Europa, odpowiadająca za ponad 50% sprzedaży modeli zelektryfikownych. Grupa BMW w ubiegłym roku dostarczyła do klientów na Starym Kontynencie 75 tys.pojazdów całkowicie elektrycznych i hybryd typu plug-in. Koncern z Monachium osiągnął ponad 16% udział na europejskim rynku EV. W Niemczech, 20% dostarczonych pojazdów zelektryfikowanych stanowiły modele BMW, zaś w skali globalnej wynik ten przekroczył 9%. Państwem, w którym w 2018 r. sprzedano najwięcej pojazdów elektrycznych koncernu z Monachium były Stany Zjednoczone. Klienci z USA nabyli ponad 25 tys. EV BMW oraz MINI, co stanowiło ponad 7% łącznej sprzedaży bawarskiej spółki w tym kraju.

W 2019 r. koncern z Monachium wypuści na rynek kolejne modele z napędem elektrycznym. Do salonów trafią nowe generacje BMW serii 3 oraz BMW X5 w odmianach hybrydowych typu plug-in. Oba nowe PHEVy zapewnią teoretyczny zasięg do 80 km w trybie zeroemisyjnym (wg cyklu NEDC). Odbędzie się również premiera wersji produkcyjnej całkowicie elektrycznego MINI.

Do roku 2021 r.  oferta koncernu obejmie pięć zeroemisyjnych modeli: BMW i3, MINI Electric, BMW iX3, BMW i4 oraz BMW iNEXT. Do 2025 r. liczba ta zwiększy się do co najmniej 12 modeli całkowicie elektrycznych. Wraz z hybrydami plug-in, BMW zamierza posiadać w ofercie co najmniej 25 pojazdów z napędem elektrycznym.

 

press.bmwgroup.com, materiały własne