UDOSTĘPNIJ

W 2019 r. w Chinach zarejestrowano ok. 25,8 mln nowych pojazdów, co oznacza spadek o 8.2% r/r. Trwający drugi rok z rządu kryzys na rynku w Państwie Środka to m.in. skutek wojny celnej ze Stanami Zjednoczonymi. W przypadku samochodów osobowych i dostawczych spadek wyniósł 9,6% r/r (21,5 mln szt.). Z kolei sprzedaż ciężarówek i autobusów zmniejszyła się o 1,1% (4,3 mln szt.). Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów przewiduje, że wzrost rejestracji nie nastąpi również w 2020 r.

Na skutek wprowadzenia zmian w programie wsparcia elektromobilności pod koniec czerwca, w 2019 r., po raz pierwszy w historii, na rynku chińskim spadła liczba rejestracji pojazdów zelektryfikowanych: o 4% r/r (ok. 1,2 mln szt.). Dostawy modeli całkowicie elektrycznych (BEV) zmniejszyły się o 1,2% r/r (do ok. 972 tys. szt.), zaś hybryd typu plug-in o ok. 15% r/r (ok. 232 tys. szt.).

Na początku grudnia 2019 r. rząd w Pekinie ogłosił jeszcze bardziej ambitne plany rozwoju elektromobilności.  Do 2025 r. aż 25% nowych samochodów sprzedawanych w Państwie Środka mają stanowić pojazdy z napędem elektrycznym (pierwotnie miało to być 20%). Obecnie udział BEV i PHEV w łącznej liczbie nowych rejestracji wynosi ok. 5%.

 

autonews.com, edition.cnn.com, bloomberg.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA