W Poznaniu rozpoczęła się produkcja obudowy silnika elektrycznego Volkswagena ID.3

W odlewni Volkswagen Poznań rozpoczęła się seryjna produkcja obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3. Komponent wytwarzany w Poznaniu trafia do zakładu w Kassel, gdzie powstaje elektryczny układ napędowy pierwszego modelu z rodziny ID. Wielkość produkcji tego elementu jest szacowana na pół miliona sztuk rocznie.

Na zakup urządzeń i przebudowę niezbędnej infrastruktury przeznaczono ponad 40 milionów złotych. W hali o powierzchni 1 200 m2 została zbudowana  linia produkcyjna z maszynami odlewniczymi i służącymi do obróbki. Produkcja w odlewni Volkswagen Poznań jest neutralna pod względem emisji CO2.

Proces produkcji obudowy elektrycznego silnika modelu ID.3 został całkowicie zautomatyzowany. Jak informuje Volkswagen, do obróbki części są wykorzystywane cztery technologie: digitalizacja całej linii z wykorzystaniem systemu kodów DCM i kamer; automatyczny załadunek części na linię obróbczą przy pomocy robota i skanera laserowego; technologia chłodzenia narzędzi obróbczych za pomocą mgły olejowej i powietrza oraz w pełni zautomatyzowane pakowanie części połączone z systemem logistycznym.

W 2018 roku w odlewni Volkswagen Poznań powstało 4 mln 424 tys. elementów. Od 2019 roku obiekt dołączył do zakładów Volkswagen Poznań, które są zasilane w 100% energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych.  Biorąc pod uwagę cały łańcuch dostaw produkcja modelu ID.3 jest neutralna pod względem ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Emisja CO2, której w procesie produkcji nie uda się uniknąć, ma być zrekompensowana udziałem Volkswagena w certyfikowanych projektach służących ochronie klimatu.

vw-press.pl, materiały własne